jueves, noviembre 03, 2005
Aprofitem els recursos dels processadors de text?: taules, índexs, diccionaris, formats...
Comments:
<< Home
Hola, soy Laura Ramos y estoy de acuerdo con Verónica, el hecho de poder incorporar imágenes, tablas, destacar títulos, palabras o frases hace que los trabajos sean mucho más amenos y atractivos. Pero en mi caso y no se si en el de muchos, mi conocimiento de las herramientas de los procesadores se limitan a lo básico: cuatro cosas relacionadas con el formato y algún que otro elemento decorativo por lo que me considero una inexperta en estos programas. Utilizo las herramientas básicas para presentar trabajos, pero desconozco otras posibilidades. Creo que como yo hay mucha gente que por comodidad, falta de tiempo o curiosidad no se entretiene investigando y descubriendo nuevas opciones por lo que creo que aun queda un amplio horizante por descubrir en el campo de los procesadores de texto que nos permita aprovechar al máximo todo lo que el ordenador nos puede ofrecer en el campo de la escritura.
No se fins quin grau de profunditat coneixen la resta els processadors de texots, però les eines són intuitives d'utilitzar i sempre es manté un mínim de presentació en els treballs que jo he vist. Una cosa útil és fer plantilles personalitzades, així t'estalvies petites feines com posar el diccionari a l'idioma que toqui, els títols, formats, etc. personalment li trec profit però poc a les plantilles, només en tinc per informes de pràctiques, cosa que ja està bé perquè són bastants informes i així no hem deixo cap apartat i no haig de buscar tipus de lletra dels títols i altres coses. Pel que fa a diccionaris es treu profit, però potser no del tot, ja que existeix la possibilitat d'actualitzar-lo i no gaire gent ho fa (jo tampoc), a més d'haver també diccionaris específics de llenguatge tècnic, científic, etc. pel que fa a la resta si li trec bastant profit: taules, format, tipus de lletra, insertar imatges, gràfics, numerar pàgines,...
Neus
Tens tota la raó Eva, a mi també m'agrada utilitzar tots aquests recursos, i que quedi més maco, però avegades la gent es passa una mica de rosca, jeje.
Tens tota la raó Eva, a mi també m'agrada utilitzar tots aquests recursos, i que quedi més maco, però avegades la gent es passa una mica de rosca, jeje.
Hola, Sóc la Susana Rodríguez i estic d’acord en que els recursos dels processadors enriqueixen molt els textos i treballs. Jo he anat descobrint alguns d’ells segons les necessitats que he tingut. Però mica en mica, quan els vas dominant ja els incorpores amb naturalitat a molts dels treballs que fas: taules, numeració, peu de pàgina, vinyetes, etc. És cert que hi ha infinitat de recursos dels processadors de textos que potser no utilitzem, però cadascú els va fent servir a mesura que té la necessitat de fer-ho i més tard ja ho fas com a sistema. En el cas de l’educació, penso que hauria de ser de manera similar, que anessin incorporant recursos a mesura que tenen la necessitat per a complir un altre objectiu. Fer l’aprenentatge com a eina funcional que interioritzen amb naturalitat.
Ana López.
En el meu cas diré que no utilitzo ni la meitat dels recursos que ofereixen els procesadors de textos, porto molts anys fent servir word i encara hi han moltes coses que no sé ni per a què serveixen. El problema és que realment mai no m'he parat a descobrir totes les funcions d'aquest programa, hem limito a crar textos de la manera més senzilla. I al igual que word, molts altres programes (power point, excel, etc.)Crec que a les escoles s'hauríen d'ensenyar a explotar al màxim tots els recursos que poden oferir els procesadors de text.
En el meu cas diré que no utilitzo ni la meitat dels recursos que ofereixen els procesadors de textos, porto molts anys fent servir word i encara hi han moltes coses que no sé ni per a què serveixen. El problema és que realment mai no m'he parat a descobrir totes les funcions d'aquest programa, hem limito a crar textos de la manera més senzilla. I al igual que word, molts altres programes (power point, excel, etc.)Crec que a les escoles s'hauríen d'ensenyar a explotar al màxim tots els recursos que poden oferir els procesadors de text.
Hola totes i tots!! Jo estic d´acord amb tots vosaltre i crec que a l´hora de llegir qualsevol text és molt important el que ens entra primer per la vista. Per tant, si veiem un munt de pàgines amb moltes lletres, sense títols ni subtítols, ni esquemes, ni separacions entre parràgrafs... sinó tot seguit i enganxat, s´ens farà molt més complicat llegir aquell text que si ens és agradable a la vista. I si a sobre està acompanyat per algunes imatges, colors o taules millor que millor, perque encara ens serà molt més entenedor tot el que ens estiguin explicant. Per tant, els processadors de textos són unes eines molt interessants que em d´aprofitar, encara que jo mateixa i suposo que altres companys també, em queda molt per aprendre i només sé alguns "truqillos". Per això, quan m´expliquen coses noves per fer amb l´ordinador m´interessa i ho trobo molt entretingut, perque després ho puc possar en pràctica.
Irene Hidalgo
Irene Hidalgo
Els porcessadors de textos i altres programes d'edició ofereixen una quantitat de recursos de format molt àmplia.
Estic d'acord amb vosaltres quan afirmeu que s'haurien d'incorporar aquestes tècniques dins el Currículum escolar , ja que són unes eines que ens facilitaran la vida en gran manera a l'hora de presentar treballs i inclús a la nostra vida laboral si ens toca fer informes, memòries, etc.
Maria
Estic d'acord amb vosaltres quan afirmeu que s'haurien d'incorporar aquestes tècniques dins el Currículum escolar , ja que són unes eines que ens facilitaran la vida en gran manera a l'hora de presentar treballs i inclús a la nostra vida laboral si ens toca fer informes, memòries, etc.
Maria
Hola hem dic Belen i crec que no aprofitem realment tots els recursos que ens ofereixen els processadors de textos. Crec que no els aprofitem principalment perquè no els sabem utilitzar, és a dir, per desconeixença. Crec que les persones que les coneixen les utilitzen i en treuen un gran profit. Com els meus companys han dit anteriorment considero que haurien d'incorporar l'enseñanza de totes aquestes tècniques a l'educació dels infants
Hola a tots!
Estic d'acord amb els comentaris de tots vosaltres. Personalment crec que l'ordinador ens dòna la possibilitat d'incorporar tota una sèrie de recursos (taules, formats, índexs, etc) que amb l'escriptura a mà eren impensables. Però, no tothom i m'incloc, sap utilitzar tots aquests recursos disponibles sinó que més aviat utilitzem les 4 o 5 coses que ens serveixen per fer un bon treball o una bona presentació. Aixó si, gràcies a la combinació de tots aquests recursos els nostres treballs son més acurats i creatius.
Meritxell Santaló
Estic d'acord amb els comentaris de tots vosaltres. Personalment crec que l'ordinador ens dòna la possibilitat d'incorporar tota una sèrie de recursos (taules, formats, índexs, etc) que amb l'escriptura a mà eren impensables. Però, no tothom i m'incloc, sap utilitzar tots aquests recursos disponibles sinó que més aviat utilitzem les 4 o 5 coses que ens serveixen per fer un bon treball o una bona presentació. Aixó si, gràcies a la combinació de tots aquests recursos els nostres treballs son més acurats i creatius.
Meritxell Santaló
hola!
sóc la lídia roig. Jo haig de dir que crec que tot el que ens pot oferir un PC per escriure és infinit però no cal fer-ne un ús excessiu. Jo utilitzo les coses bàsiques que, de moment, ja em van bé. Però està clar que jo, i suposo que molts de vosaltres també, no usem més coses que s'ofereixen perquè desconeixem el seu funcionament.
Publicar un comentario
sóc la lídia roig. Jo haig de dir que crec que tot el que ens pot oferir un PC per escriure és infinit però no cal fer-ne un ús excessiu. Jo utilitzo les coses bàsiques que, de moment, ja em van bé. Però està clar que jo, i suposo que molts de vosaltres també, no usem més coses que s'ofereixen perquè desconeixem el seu funcionament.
<< Home